Předmluva
O autorce
Úvod do problematiky
1. Hudba – definice, význam termínu, funkce
2. Jazyk – definice, význam termínů „jazyk“ a „řeč“, funkce jazyka a řeči
3. Percepce a produkce hudby a jazyka
4. Hudební a jazykový vývoj u dětí a dospívajících
4.1 Hudební vývoj u dětí a dospívajících
4.2 Jazykový vývoj u dětí
4.3 Paralely hudebního a jazykového vývoje
5. Paměť a její vliv na učení se cizím jazykům Celý obsah
Předmluva
O autorce
Úvod do problematiky
1. Hudba – definice, význam termínu, funkce
2. Jazyk – definice, význam termínů „jazyk“ a „řeč“, funkce jazyka a řeči
3. Percepce a produkce hudby a jazyka
4. Hudební a jazykový vývoj u dětí a dospívajících
4.1 Hudební vývoj u dětí a dospívajících
4.2 Jazykový vývoj u dětí
4.3 Paralely hudebního a jazykového vývoje
5. Paměť a její vliv na učení se cizím jazykům a provozování hudby
5.1 Paměť – definice, klasifikace a funkce
5.2 Paměť ve výuce cizích jazyků a hudbě
6. Metodologické proudy v didaktice cizích jazyků s důrazem na využití hudby
7. Hudba a cizí jazyky – průřezové studie
7.1 Učebnice cizích jazyků a hudba
7.1.1 Učebnice cizích jazyků a její funkce
7.1.2 Metody výzkumu edukačního média
7.1.3 Průřezová studie č. 1 – obsahová analýza učebnic německého jazyka
7.2 Učitelé cizích jazyků a hudba
7.2.1 Učitel cizích jazyků
7.2.2 Průřezová studie č. 2 – vztah učitele cizích jazyků k hudbě
7.3 Žáci v cizojazyčné výuce a jejich vztah k hudbě
7.3.1 Žák v cizojazyčné výuce
7.3.2 Průřezová studie č. 3 – vztah žáků cizích jazyků k hudbě
7.4 Shrnutí výsledků výzkumů a doporučení pro práci s hudbou v cizojazyčné výuce
Slovo závěrem
In conclusion
Přílohy
Dotazník pro učitele
Část 1 – identifikační
Část 2 – literární texty ve výuce cizích jazyků
Část 3 – hudba ve výuce cizích jazyků
Část 4 – reálie ve výuce cizích jazyků
Část 5 – obrazový materiál (umělecké obrazy, mapy, komiksy, film, fotografie apod.) ve výuce cizích jazyků
Dotazník pro žáky
Část 1 – identifikační
Prameny
Literatura
Seznam obrázků
Seznam tabulek
Jmenný rejstřík
Věcný rejstřík Skrýt obsah