Úvod
1. Teoretická východiska pro práci s výcvikovou skupinou
1.1 Základy, na nichž stojí sociálně-psychologický výcvik (SPV) – tréninkové skupiny a skupiny setkání
1.1.1 Tréninkové skupiny
1.1.2 Skupiny setkání (encounterové skupiny, e-skupiny)
1.2 Historie vývoje SPV v ČR
1.3 Interakční psychologický výcvik na vysokých školách v České republice
1.3.1 Místo interakčního psychologického výcviku při přípravě
Celý obsah
Úvod
1. Teoretická východiska pro práci s výcvikovou skupinou
1.1 Základy, na nichž stojí sociálně-psychologický výcvik (SPV) – tréninkové skupiny a skupiny setkání
1.1.1 Tréninkové skupiny
1.1.2 Skupiny setkání (encounterové skupiny, e-skupiny)
1.2 Historie vývoje SPV v ČR
1.3 Interakční psychologický výcvik na vysokých školách v České republice
1.3.1 Místo interakčního psychologického výcviku při přípravě studentů
1.3.2 Současné podoby interakčního psychologického výcviku
1.4 Vymezení sociálně-psychologického výcviku vůči ostatním formám práce ve skupině
1.4.1 Srovnání SPV a psychoterapeutického výcviku a výcviku ve skupinové psychoterapii
1.4.2 Co ne/lze očekávat od sociálně-psychologického výcviku
1.4.3 Rozdíly mezi SPV a skupinovou terapií
1.5 Skupinová dynamika
1.5.1 Prvky skupinové dynamiky
1.6 Podmínky pro práci ve skupině SPV
1.6.1 Pravidla a cíle SPV
1.6.2 Základní podmínky SPV
1.6.3 Techniky (hry) a způsoby práce v SPV
1.6.4 Hledisko volby výcvikových metod
1.6.5 Kroky pro realizování techniky ve skupině
1.6.6 Možnosti a meze využití interakčních metod v SPV
1.6.7 Předpokládané mechanismy učení
1.6.8 Předpoklady učení na straně účastníků výcviku
1.7 Vedení skupiny
1.7.1 Vedoucí a jeho úlohy ve výcviku
1.7.2 Styl vedení skupin
1.7.3 Spoluvedení skupiny
1.7.4 Homogenní skupiny
1.7.5 Heterogenní skupiny
1.7.6 Velikost skupiny
1.7.7 Rizikové chování „zkušených“ vedoucích
1.8 Vývojové fáze skupiny
1.8.1 Základní vývojová osa terapeutických a výcvikových skupin
1.8.2 Základní osa práce ve výcvikové skupině
2. Techniky pro práci ve skupině interakčního psychologického výcviku
2.1 Úvodní slovo k technikám
2.2 Několik důležitých poznámek pro vedoucí skupin
2.3 Seznámení
2.3.1 Ledolamky, hříčky na rozproudění a uklidnění
2.4 Spolupráce
2.5 Komunikace
2.6 Důvěra
2.7 Sebepoznání
2.8 Techniky celodenní – pobytové
Přílohy
Pacienti
Má báseň života
Má báseň života
Použité zdroje a literatura
Seznam her
Jmenný rejstřík
Skrýt obsah