Předmluva: Poznámka pro čtenáře
Úvod: Jen plout s proudem
ČÁST I: PŘÍZNAKY
1. Rozčarování školou
2. Pracovní síla bez mužů
3. Chlapi sobě: Syndrom sociální intenzity
Kámoši místo buchet: syndrom sociální intenzity
4. Náruživí hráči: Ovládám svět ze svého pokoje
5. Tloustnutí
6. Propadlí pornografii: Orgasmus na přání
7. Užívat si plnými doušky: Závislost na lécích či drogách
ČÁST II: PŘÍČINY
8. Rodinné
Celý obsah
Předmluva: Poznámka pro čtenáře
Úvod: Jen plout s proudem
ČÁST I: PŘÍZNAKY
1. Rozčarování školou
2. Pracovní síla bez mužů
3. Chlapi sobě: Syndrom sociální intenzity
Kámoši místo buchet: syndrom sociální intenzity
4. Náruživí hráči: Ovládám svět ze svého pokoje
5. Tloustnutí
6. Propadlí pornografii: Orgasmus na přání
7. Užívat si plnými doušky: Závislost na lécích či drogách
ČÁST II: PŘÍČINY
8. Rodinné lodi bez kormidelníka aneb Když schází otec
Bez vzorů a pevných základů ztrácíme důvěru
Kde je táta?
Vliv médií
Špatný systém dávek
Všudypřítomní rodiče
Homosexuální rodiče
9. Školy v krizi
Soustředěné úsilí, cesta k úspěchu
Venku ze školy – a co teď?
Ženy na vysokých školách stoupají, muži klesají
Sexuální výchova versus „výchova“ pornem
10. Environmentální změny
11. V zajetí technologie a vzrušení
Heknutý Maslow – nestabilní pyramida
Dynamika porna
Chronická stimulace, chronická nespokojenost
Ty vole, kde mám erekci?
Závislost na vzrušení – dej mi totéž, ale v jiném provedení
Coolidgeův efekt
Namlouvání a zhmotňování žen
Dynamika počítačových her
Když videohry pomáhají
Když se hraní zvrtne
Strýček Sam vede 2:0
12. Kyselé hrozny: Nároky versus realita
Proč kupovat krávu, když můžete mít mléko zdarma?
13. Vzestup žen
Potřebujeme demokracii pohlaví?
Čelíme stejným problémům
Miny a skořápky: sexualita a sbližování
Jazyk ještě neznamená osvobození – osvobození znamená pouze osvobození
Jak vést dcery k úspěchu
14. Patriarchální mýty
Co je to moc?
Nefňukej, jsi přece chlap – ale co to stojí?
Tabu
Spravedlnost pro všechny?
Proč je tak obtížné změnit údajný „rozdíl v příjmech“
15. Ekonomické pokřivení
S růstem životních nákladů klesají osobní i společenské hodnoty
Mužské počty
ČÁST III: ŘEŠENÍ
16. Co může udělat vláda
Podpořme význam otcovské role
Omezme používání endokrinních disruptorů
Zbavme školy nezdravého jídla
Přiveďme do pedagogických sborů více mužů
Zlepšeme školní přípravu studentů na budoucnost
17. Co mohou udělat školy
Lekce do života
Nové technologie v interaktivnější výuce
Inflace známek – anonymní testy
18. Co mohou udělat rodiče
Na zodpovědnosti a odolnosti mohou děti založit sílu
Co takhle sehnat si nějakou brigádu?
Hovořit se musí i o ožehavých tématech
Otec především
Hospodaření s časem
19. Co mohou udělat muži
Vypněte porno
Časožrout – co všechno byste zvládli
Sportujte
Jak si kdo ustele, tak si lehne: malé úspěchy vedou k těm větším
Objevte svou vnitřní sílu
Najděte si kamarádky
Vyhněte se princeznám a hrubším výrazům na adresu žen
Raďte se a neváhejte poradit
Volte
20. Co mohou udělat ženy
Sestry, matky a přítelkyně
Počítačové „vdovy“
Účinky nevázaného sexu
Vybrat si toho pravého
21. Co mohou udělat média
Vytvořte lepší podmínky pro online chat mezi muži a ženami
Co může udělat pornoprůmysl
Co může udělat herní průmysl
Slovo na závěr
Příloha I: Výsledky výzkumu pro TED
Příloha II: Syndrom sociální intenzity – škála a faktory
Syndrom sociální intenzity – faktory
Poznámky
Doporučené zdroje
Knihy
Filmy
Terapeutické skupiny
Poděkování
Rejstřík
O autorech
Skrýt obsah