Úvod
1 Školní výkonová motivace
1.1 Vztah motivace a výkonu – teoretické pozadí
1.2 Sebepojetí – víra ve vlastní schopnosti
1.3 Shrnutí
2 Moderní teorie výkonové motivace
2.1 Přehled hlavních teorií výkonové motivace
2.2 Souhrnná teorie motivace BEAT podle Dweckové
2.3 Shrnutí
3 Kauzální atribuce (příčinné připisování) – Jak si vysvětlujeme chování své a druhých
3.1 Proces vzniku kauzálních atribucí
Celý obsah
Úvod
1 Školní výkonová motivace
1.1 Vztah motivace a výkonu – teoretické pozadí
1.2 Sebepojetí – víra ve vlastní schopnosti
1.3 Shrnutí
2 Moderní teorie výkonové motivace
2.1 Přehled hlavních teorií výkonové motivace
2.2 Souhrnná teorie motivace BEAT podle Dweckové
2.3 Shrnutí
3 Kauzální atribuce (příčinné připisování) – Jak si vysvětlujeme chování své a druhých
3.1 Proces vzniku kauzálních atribucí – teoretické pozadí
3.2 Dopady atribučního procesu na výkonové chování dětí ve škole – Naučená bezmocnost versus mistrovství
3.3 Shrnutí
4 Emoce – nedílná součást výkonu ve škole i v životě
4.1 Emoce v sociálně výkonových situacích
4.2 Regulace emocí – řízení a usměrňování emočních projevů
4.3 Vývoj copingových strategií – proces zvládání emocí
4.4 Účinky emocí na úspěch
4.5 Nuda ve škole
4.6 Shrnutí
5 Strach, důležitý hráč na poli školní úspěšnosti
5.1 Strach ve škole
5.2 Aktivní versus pasivní strach
5.3 Copingové strategie strachu
5.4 Testová úzkost a vztah k výkonu
5.5 Biologická odezva organismu na zátěžové situace – analýza biomarkerů ve stresových situacích jako nová cesta ve výzkumu zkouškového strachu
5.6 Strach jako motivační činitel
5.7 Adaptivní procesy v akademických situacích – copingové strategie v praxi
5.8 Možnosti diagnostiky zkouškové úzkosti ve školním prostředí
5.9 Shrnutí
6 Škola jako sociální situace
6.1 Absence ve škole – záškoláctví, nebo úzkost?
6.2 Wellbeing – psychická pohoda ve škole a vztah ke zdravému sebepojetí
6.3 Klima školy a třídy – důležitý hráč na poli psychické pohody
6.4 Shrnutí
Závěr
Summary
Seznam obrázků a tabulek
Literatura Skrýt obsah